Alla inlägg under april 2011

Av Monika björklind - 30 april 2011 09:09

och idag fyller vår käre "Kalle Gurra" kungen alltså år, och dessutom så blir han idag pensionär.........ett ord jag ryser över och jag ligger 5 månader efter honom. Usch och fy säger jag bara, visserligen är det bara en siffra men ändå....

Förmodligen kommer varken han eller jag att sitta på nån bänk och mata fåglarna ännu på många år utan ha barnasinnet kvar ett tag till.....  

 

Av Monika björklind - 29 april 2011 20:30

och 5 timmar ute i solen på eftermiddagen har gjort sitt nu, trött så det svider i ögonen och efter att på det har ätit också.

 

 

 

 Nu blir det att sjunka ner i soffan med en kopp kaffe och bara vara, tack till Kicki för en trevlig eftermiddag och tack småkidsen också för att ni finns. .......

                   

Av Monika björklind - 29 april 2011 09:55

för årets bröllop, nu har man bänkat sig i soffan med kaffe, pappersnäsdukar och så blir det att snyfta lite, vilket jag nästan gör vid alla bröllop för att jag tycker att det är så fint. Klart att man även skall se detta så kallade spektakel, men jag är dum nog att gilla det......

Fast jag kan som Mamma säga att ingen brud slår min egna dotter, hon var i mina ögon den vackraste brud jag sett......."snyft, snyft" så är det bara.

          

Av Monika björklind - 28 april 2011 22:23

Snart 5 år i sorg och saknad, av längtan utan sans.
I allt har du funnits, och ändå ingenstans.

 


Av Monika björklind - 28 april 2011 09:33

Vaknade som vanligt i 5 taget och drack min första kopp kaffe   och läste tidningarna på datan, kom på att jag fortfarande var trött så det blev att krypa in i mitt lilla kyffe, dra täcket över huvudet, på med radion och somnade tvärt. Vaknade med ett ryck av att älskad dotter stod vid sänggeveln och ropade svagt. På med mer kaffe och drömmen satt fortfarande kvar i huvudet och det var som att jag befann mig på två ställen samtidigt. Det blev hela 2 koppar kaffe     och sedan åkte dotra och jobbade och nu känns det helt Ok fast jag fortfarande inte helt har kommit på vad jag drömde om. Nu blir det till att göra sig i ordning, fixa allt och så göra eftermiddag ute i solen, idag blir det uteserveringen på Håkans Döttrar och så en sväng till LIDL........Härliga sol......  

Av Monika björklind - 27 april 2011 13:19

Då var allt fixat, trixat och klart till att göra vad man så önskar på eftermiddagen, och idag önskar man gå till Elias på en kopp kaffe. Få se hur många som dyker upp....

I detta lilla samhälle är det inte så svårt att hitta på varandra, är man inte på det ena stället då är man på det andra eller ev. det tredje........hade vart skönt att sitta ute och snattra lite men vädrets makter var inte med oss på detta.


Av Monika björklind - 27 april 2011 02:28

Har som vanligt haft örvärk inatt, det brakar och kluckar i ena örat så jag förstår att jag efter min kraftiga förkylning har vätska bakom trumhinnan, har fått klart för mig att det kan ta upp till 3 månader innan detta ger med sig. Efter1 Ipren har det nu släppt ur och nu släcke jag ner och drar täcket över både öra och huvud och sover........

 

Av Monika björklind - 26 april 2011 08:55

om denna påskkärring, hon är då för söt på denna bild, varje gång jag känner mig lite down så tittar jag på denna bild och skrattar högt.

Min kära älskade kusin Kicki, hon är en riktig practical jokes.

Visserligen 19 år yngre än mig men vad spelar det för roll idag. Henne har man bytt blöjor på, nattat och matat när hon var baby. Hon och hennes tvillingbror var mycket besökta av mig......godingar...

 


Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards