Alla inlägg under mars 2012

Av Monika björklind - 20 mars 2012 23:10

går rusten framåt sakta men säkert och jag bor verkligen compact living...känns som jag kan röra mig rätt fritt på så där 20 kvadrat, om jag går försiktigt så man inte snubblar på det mesta som jag skjutit ihop....

Det allra bästa med det hela är att det är en ung tjej som målar och det näst bästa är att hon har sin lilla vovsing med sig...en söt liten Chiwawa 10 månader ung, att ha en tjej  runt det 30 som målare underlättar en hel del, man kan sova och komma upp med okammat hår och bara dra på sin linne och mysbyxorna, man behöver inte se så himla respektabel ut om man har nån med samma kön i lägenheten. Skulle nog inte gjort samma sak om det stod en kille eller okänd karl och vevade runt med rollern.

Sen kan man ju snacka lite annorlunda med tjejer och det känns som om det gick en dotter i huset, blir hon kaffesugen så vet hon att det bara är att koka, hon kan äta lunch här om hon önskar och detta kommer att bli så bra så......

 

       

 

 

Har ikväll även varit barnvakt åt Junior ett tag, tyvärr så hoppade han vid två tillfällen på min rygg så vi får se om jag kommer ur sängen imorgonbitti. Lillkotten, han vet ju inte att mormor är liksom inte detsamma som att leka med mamma och pappa.....och man vill ju hänga med i hans lekar även om det inte känns just då.

Nu blir det snart sängen och CD-boken som vanligt.......

 

Skall bara snoka runt på nätet efter söta koppar, jag har sett dom men kommer inte ihåg vart...men jag vill ha dom.

 

 

Av Monika björklind - 18 mars 2012 17:18

och nu är allt bortplockat så nu kan dom komma och måla, känns tomt och det ekar och kan väl inte tycka att det är särskilt roligt att heta Björklind nu även om det blir fint när det är klart. Det värsta som finns är väl att bo i s.k kappsäck och inte veta vad man skall göra eller mindre ta vägen. Inte kul att vara hemma heller men ett måste i nuläget.

Idag har Linda och barnen varit här och det vankades köttsoppa med klimp som Linda älskar, imorgon får dom hem kära pappa och sambo Tommi som varit på en kort minisemester till Finland, jag tror att han är väldigt efterlängtad utav både dom små och den stora.

Gissa om jag blev glad när Linda förärade mig en väggklocka som hon visste att jag ville ha, att hon skulle köpa en så stor var ju ändå roligare och hon visste exakt vad jag har för smak och kommer att bli supersnygg sen.

Nu skall jag duscha och tvätta håret så man ser respektabek ut klockan 7 imorgonbitti, milda makter hur skall jag orka gå upp klockan 6 varenda morgon en tid framöver, man har ju sina rutiner och morgonvanor och dom får man banne mig lägga på hyllan ett tag nu.....

 

       

 

Av Monika björklind - 17 mars 2012 21:17

om denna Lördag, har haft alla tre tjejerna och tre barnbarn här på eftermiddagen och det vart så att säga kalabalik i stor skala, dom små blev väckta från sina respektive middagssömn, den stora tjejen tyckte det var kul att retas lite och 3 systrar satt nästintill och höll för öronen eller önskad sig någon annanstans ( utan barn ) mormor ja vad gjorde hon, ja hon tittade sig förvånat omkring och trodde att hon hamnat på nåt varmare ställe just då. Sent om sider lugnade det sig något tills nästa skräll kom och då beslöt Lena att ta sin "Mats ur skolan" och åka hem, Linda och Malin tog dom andra två och bar iväg till Erikslund och frågade givetvis om jag ville följa med, jag tackade nej och när alla hade gått slängde jag mig ner i soffan drog en djup suck och somnade i 40 minuter.....

Nu ikväll har Vegaplans lilla lägenhet förvandlats till ett kaos, flyttat undan det mesta och på Måndagmorgon klockan 7 smäller det........ 

 

               

 

                            

Av Monika björklind - 16 mars 2012 20:55

    

Dessa rosor kanske inte ser så värst roliga ut, men Vendela och jag fick varsin på Torget på eftermiddagen av Sossarna. Väl hemma så la hon dom på stolen innanför dörren och där blev dom liggandes.

Tvättstugan blev ett måste och jag och Noel sprang fram och åter och ingen märket rosorna på stolen.....efter några timmar så var junior väldigt trött och hittade bara på en massa tok och hade lite av en förstörelsemani för sig och Mormor tappade tålamodet och sa åt honom att gå in och lägga sig i min säng en stund och skämmas lite, han tyckte att jag var jättedum och blev riktigt ilsken och samma blev såklart jag också, visade betämt in honom till sängen och bad honom ligga och ta det lungt ett tag och jag talade om att jag var lite arg på honom.....

Sent omsider så hör jag honom komma upp och tittar fram där jag satt och han sträckte fram rosorna och sa " mormor du får dom här av mig " men lillskrutten då sa jag och det var hans sätt att just då be om ursäkt, vi kramades, han fick ta fram en vas och nu står 2 röd fina rosor på köksbordet, just nu tycker jag att dom ÄR VÄLDIGT FINA.

Av Monika björklind - 14 mars 2012 12:14

Åh, här var det länge sen jag skrev, något vettigt vet jag inte om det blir nu heller men jag sitter och väntar på att Noel skall somna, han  behöver sova lite middag anser jag men han anser något annat. Få se vem som får rätt, han är rolig för jag brukar ligga bredvid honom i min säng och då sätter jag på radion lite tyst, nu har han fått för sig att jag vill inte sova i ""Radiorummet"" haha, radiorummet, han har inte stora pretantioner på kvadratmeter han inte....Sen skall vi ta bussen hem till storasyster när hon slutar skolan och sen byter jag adress och sover där inatt.......

Och sen sitter jag med Ångestens ansikte, vad händer snart...jo minsann om 5 dagar börjar helrusten här hos mig och jag säger bara hur " i helvete " skall det gå och bli. Jag kommer ju att bo kvar hemma och får väl hålla mig ute mellan 7 och 16. Jaja det bli nog nån lösning med det också, det blir ju bra när det blir klart.

Nej minsann nu ser han ut att vilja segra, så jag får spotta i händerna ta junior till radiorummet ändå, för nu skall det sövas.....

  säger Mormor bestämt.....

Av Monika björklind - 2 mars 2012 06:58

Just nu är det morgongympa och macka som gäller, och bolibompa förstås.....och nu kan jag tala om att Mormor ser trött ut, ändå har jag sovit hela natten men det verkar som inte hon har gjort det. Igår var jag och mormor till fiket med Kicki, Moster Linda och hela hennes familj, sen handlade vi och så var det nästan kväller och badtime för mig, somnade tidigt och vaknade klockan 06.00 idag, ojoj vad min mormor skryter om mig nu, få se vad dagen idag har att bjuda på, just nu är klockan 01.00 i New york och mamma o pappa sover säkert som skönast. Nu skall jag lägga lite pussel eller rita lite....

 

         


Av Monika björklind - 1 mars 2012 08:49

har förflutit exempariskt säger hon, nu har jag ätit frukost och Mamma o Pappa är uppe i luften nu, jag leker och Mormor ser onormalt trött ut tycker jag. Idag skall vi gå till fiket en sväng säger hon och jag vet inte om jag vill, jag väntar ju bara på min moster, sitter ofta i fönstret och tittar men mormor säger att hon skall följa med min andra moster till lasarettet för att hon skall ta bort en knöl i huvudet, tycker väl att mormor ser lite nervig ut....haha.

Just nu är det tråkväder och jag hoppas det blir bättre om hon nu skall släpa ut mig efter lunchen. Måste ju liksom sova lite innan säger hon, men få se om jag vill det.....nu skall vi titta på Smurffilmen och Mormor skall koka en kopp kaffe.......ha det bra Mamma o Pappa för det har jag.....

 

 

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards