Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Ja vad säger man....

Av Monika björklind - 16 mars 2012 20:55

    

Dessa rosor kanske inte ser så värst roliga ut, men Vendela och jag fick varsin på Torget på eftermiddagen av Sossarna. Väl hemma så la hon dom på stolen innanför dörren och där blev dom liggandes.

Tvättstugan blev ett måste och jag och Noel sprang fram och åter och ingen märket rosorna på stolen.....efter några timmar så var junior väldigt trött och hittade bara på en massa tok och hade lite av en förstörelsemani för sig och Mormor tappade tålamodet och sa åt honom att gå in och lägga sig i min säng en stund och skämmas lite, han tyckte att jag var jättedum och blev riktigt ilsken och samma blev såklart jag också, visade betämt in honom till sängen och bad honom ligga och ta det lungt ett tag och jag talade om att jag var lite arg på honom.....

Sent omsider så hör jag honom komma upp och tittar fram där jag satt och han sträckte fram rosorna och sa " mormor du får dom här av mig " men lillskrutten då sa jag och det var hans sätt att just då be om ursäkt, vi kramades, han fick ta fram en vas och nu står 2 röd fina rosor på köksbordet, just nu tycker jag att dom ÄR VÄLDIGT FINA.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika björklind - 25 september 2012 09:20


Efter en urusel nattsömn och frusenhet så kan jag konstatera att hösten definitivt inte är min höjdare......igår var en konstant frusendag som började på fiket, 4 pesoner och jag varav 3 äldre damer som satt och pratade glatt om vem som dött, begravn...

Av Monika björklind - 23 september 2012 23:14

och den har väl varit som dom flesta helger när man bor ensam och vädret är urtrist. Idag har i alla fall småkidsen varit här med föräldrarna och käkat lite. Igårkväll var kär kusin här och då blev det Pizza och lite pladder, och fredagskvällen var h...

Av Monika björklind - 22 september 2012 14:20

Sitter här och förbannar det dåliga vädret, men det har man ju inte mycket för. Jag har i alla fall fått städat fast jag hör till dom dåraktiga som tycker att det är roligare att göra det när solen skiner. Fröken tvärtemot så att säga. Nu när allt ...

Av Monika björklind - 21 september 2012 09:21

Godmorgon Höst, jag säger som min dotter i sin blogg Det var längesen det här. Jag la bloggen åt sidan en stund. Livet kom emellan! Livet ja, det var tänkt en lång och varm och solig sommar och vad blev det, rena naturkatastrofen i mina ögon sett.....

Av Monika björklind - 27 juni 2012 04:01


Sitter nu och klockan har passerat 04.00 med ett ont knä och tillika träningsväk efter att man skall ligga och sprattla  fär att få igång kroppen igen. Milda makter Vendela kommer om ca. 4-5 timmar och mormor får väl då knappt upp sina gluggar. N...

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards