Alla inlägg under april 2012

Av Monika björklind - 2 april 2012 23:02

Med mycket möda och stort besvär så kom den då äntligen hem och upp på väggen, tavlan alltså som jag trånat efter ett tag. Tack till gulliga kusinen Ewa som fick ta till släpkärra för att få hem den. Hade den bara varit 5-6 cm bredare så hade inte heller kärran fått hem den. Den är superlätt men just nu så fanns det ingen som hade så pass stor bil att den gick in. Lunchade med kussen härhemma och sen vidare till fiket och sällskapet där var "Frallan". Kort besök för att sedan hem och portisen kom och borrade i väggen för upphägning och sen blev det ut igen och ICA och apoteket. Denna förbannade blåst gör så att varje led i min fot värker och man struttar fram som man vore aspackad.....Nu blir det natti natti och som vanligt CD-bok. Nya tag imorgon och då jäklars skall målarpenseln fram och vitrinskåpet skall få sig ett nytt utseende.....

 

Av Monika björklind - 1 april 2012 17:30

var rusten färdig, har visserligen varit det i 4 dagar men sen har det tokats damm både 1, 2 och 3 ggr, tyckte också när jag tvättade håret att det blev mörkare....hade jag vetat det jag vet idag hade jag definitivt inte bott kvar medan hon höll på, det var alldeles för jobbigt med tanke på att man inte kunde gå undan till något annat rum, ja toan i så fall men där kunde man ju inte sitta halva dagarn och man drog ju med sig dammet även in dit......men skit samma nu är det klart och jäklars var ljust och fint det blev, nu är min äckligt röda färg på väggen i köket ett minne blott och nu väntar jag bara på skåpluckorna där Hallsta Hem hade gjort en stor miss med mig. Lucktillverkaren hade inte ens fått ordern av dom och nu får jag vänta ytterligare 4-5 veckor, men spelar inte så stor roll när allt annat är klart.....jag är i alla fall nöjd och det är huvudsaken. Enligt mina trasor och moppar så skall det nu vara kliniskt rent på väggdamm och som pricken över i:et så har jag 2 värkande armar istället.....Högst på listan står just nu en stor maffig tavla från DollarStores som skall upp ovanför soffan, hittade sen superhäftigt tyg i Sura som jag gjorde småtavlor av, mycket annat skit har åkt ner från mina väggar....SÅ ÄR DET OCH SÅ FÅR DET BLI.

 

             

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards