Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Åter på banan....

Av Monika björklind - 21 september 2012 09:21

Godmorgon Höst, jag säger som min dotter i sin blogg Det var längesen det här. Jag la bloggen åt sidan en stund. Livet kom emellan!

Livet ja, det var tänkt en lång och varm och solig sommar och vad blev det, rena naturkatastrofen i mina ögon sett.....sämre kunde vi inte haft det vädermässigt även om det inte varit kallt.

Kallt ja, jag har frusit sen igåreftermiddag då jag satt med Alexander ute i blåsten och kylan på lekplatsen i 2 timmar.

Idag blir det inte många knop gjorda, bara det viktigaste, tomt är det sen Alexande efter nästan 4 dagar åkte åter till Mamma o Pappa igår. Jag tycker mig höra rösten och stegen och kom på mig själv med att vara tyst när jag la mig igårkväll. Tänk vad fort man vänjer sig och sen skall allt återgå till det normala och då blir det tomt, tomt och åter tomt.

Nu blir det att hinka lite kaffe och försöka ta dagen som den är, just nu, grått, trist och allmänt tråkväder.

 
 
Ingen bild

Britt

21 september 2012 10:41

Tomt när de små blir stora, tomt när barnbarnen åker hem! Ja, sånt är livet! Det som inte försvinner är molnen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika björklind - 25 september 2012 09:20


Efter en urusel nattsömn och frusenhet så kan jag konstatera att hösten definitivt inte är min höjdare......igår var en konstant frusendag som började på fiket, 4 pesoner och jag varav 3 äldre damer som satt och pratade glatt om vem som dött, begravn...

Av Monika björklind - 23 september 2012 23:14

och den har väl varit som dom flesta helger när man bor ensam och vädret är urtrist. Idag har i alla fall småkidsen varit här med föräldrarna och käkat lite. Igårkväll var kär kusin här och då blev det Pizza och lite pladder, och fredagskvällen var h...

Av Monika björklind - 22 september 2012 14:20

Sitter här och förbannar det dåliga vädret, men det har man ju inte mycket för. Jag har i alla fall fått städat fast jag hör till dom dåraktiga som tycker att det är roligare att göra det när solen skiner. Fröken tvärtemot så att säga. Nu när allt ...

Av Monika björklind - 27 juni 2012 04:01


Sitter nu och klockan har passerat 04.00 med ett ont knä och tillika träningsväk efter att man skall ligga och sprattla  fär att få igång kroppen igen. Milda makter Vendela kommer om ca. 4-5 timmar och mormor får väl då knappt upp sina gluggar. N...

Av Monika björklind - 26 juni 2012 07:18

Jag är så naiv va. Inbillar mig på fullaste allvar att det är sommar. Och sommar betyder i mitt huvud sol. Värme. Torrt  och vi är således i sommarmånaden. Fast inte.Jag bara envisas med att tro så. Varje år envisas jag och blir istället blöt, så b...

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards