Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Minnet sviktar ibland

Av Monika björklind - 12 oktober 2011 08:19

men idag tänker jag lite extra på min pappa som jag förlorade för 18 år sedan och den dagen sitter kvar i mitt minne som om det vore igår.......och jag kan nästintill inte komma ihåg vad jag åt till middag i förrgår.

Den nyårsaftonsnatten kommer jag ihåg vartenda ord han sa till mig när han ringde och önskade mig och min familj ett GOTT NYTT ÅR, 16 timmar senar fick jag hämta hans kläder i en plastkasse på Polisstationen i Köping, Som Pappas flicka så var det den största katastrofen man kan tänka sig, hela den dagen sitter som inristat i huvudet på mig och jag förbannar ofta att han gav sig ut på isen för att fiska den Nyårsdagen och så var olyckan framme......

Idag lilla Pappa så kommmer jag ut till dig, jag sätter mig väl ner och tänder en cigarett och sen pratar vi ett tag, jag berättar hur tjejerna har det och hur fina barnbarnsbarn du har och att det är så tråkigt att du fick lämna oss alla så tidigt,,, men hur som helst så viskar jag i alla fall GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, idag skulle du fyllt 88 år..........

 

 
 
Ingen bild

may-hanne

14 oktober 2011 12:18

Saknaden är något som mildras med åren , men försvinner aldrig. Känner med dig. kram<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika björklind - 25 september 2012 09:20


Efter en urusel nattsömn och frusenhet så kan jag konstatera att hösten definitivt inte är min höjdare......igår var en konstant frusendag som började på fiket, 4 pesoner och jag varav 3 äldre damer som satt och pratade glatt om vem som dött, begravn...

Av Monika björklind - 23 september 2012 23:14

och den har väl varit som dom flesta helger när man bor ensam och vädret är urtrist. Idag har i alla fall småkidsen varit här med föräldrarna och käkat lite. Igårkväll var kär kusin här och då blev det Pizza och lite pladder, och fredagskvällen var h...

Av Monika björklind - 22 september 2012 14:20

Sitter här och förbannar det dåliga vädret, men det har man ju inte mycket för. Jag har i alla fall fått städat fast jag hör till dom dåraktiga som tycker att det är roligare att göra det när solen skiner. Fröken tvärtemot så att säga. Nu när allt ...

Av Monika björklind - 21 september 2012 09:21

Godmorgon Höst, jag säger som min dotter i sin blogg Det var längesen det här. Jag la bloggen åt sidan en stund. Livet kom emellan! Livet ja, det var tänkt en lång och varm och solig sommar och vad blev det, rena naturkatastrofen i mina ögon sett.....

Av Monika björklind - 27 juni 2012 04:01


Sitter nu och klockan har passerat 04.00 med ett ont knä och tillika träningsväk efter att man skall ligga och sprattla  fär att få igång kroppen igen. Milda makter Vendela kommer om ca. 4-5 timmar och mormor får väl då knappt upp sina gluggar. N...

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards