Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Monika björklind - 23 augusti 2011 22:53


Första gången jag så att säga stack iväg utan lov hemifrån var jag ca. 14 år......en storstjärna vid namn Helen Shapiro hade landat i Sverige och skulle uppträda i Dalarna. Oh, henne skulle man ju bara se och stassade upp sig i pepitarutig Brigitte Bardot kjol med skumgummiunderkjol, blus, resårbälte och sjal på huvudet i ett upptuperat hår, ojoj vad läcker man var tyckte man , det var på den tiden då höklackat var rena myggjagarna fram och tårna nästan inte fick plats och man kunde gå 48 timmar i sträck i dom utan att få ont. Inga mobiltelefoner fanns heller så stackars Mamma o Pappa fick nästan hjärnblödning innan fröken Björklind behagade komma hem på morgonkvisten.

Underkjolen i skumgummi var bara ett minne blott, fastnade man nånstans så blev det revor lite här och där och kjolen satt då inte vidare snyggt längre.....

Skäll fick man ju så det hette duga och sprang såklart upp till Mormor och Morfar där jag alltid fann en trygghet, men inte var det bätre där heller, stackars Mormor satt på farstubron med förklädet och snorade i en näsduk och Morfar tog nästan fram bössan som han annars prickade råttor med, och lilla jag fick sitta i deras päronträd och skämmas ordentligt. Vadå jag var ju hela 14 år tyckte jag och kunde väl klara mig......till saken hör att jag gjorde aldrig om det utan jag höll mig på hemmaplan och lyssnade flitigt på Emili Ford och den låten kan jag fortfarande  än i dag och då har det gått sådär 50 år, och jag var 14 och väldigt omogen....


Av Monika björklind - 23 augusti 2011 13:14

lunchen avklarad och skall snart cykla ut, igår handlade jag garn och jag har lagt pannan i djupa veck och hjärnan går på högvarv, ja vadå. JAG skall virka, det skall man ju tydligen göra när man blir pensionär så då lär jag ligga i startgroparna så här 14 dagar före. Ack ack, vad månne det bliva, jo det skal virkas små söta basketkängor, vem då till. Ja det vet jag inte men dom var så himla söta så jag måste bara få till ett par. Virkning är ju inget nytt för mig men det var ett tag sen jag höll på med det.....nu skall det börjas ikväll och pannan lär få sig många djupa veck och hjärnan måste kanske rensas från sin hårddisk.....


   


Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards