Alla inlägg den 6 september 2011

Av Monika björklind - 6 september 2011 22:09

då var denna rackarns dag snart över, till råga på allt så känner jag mig förkyld, undrar just vad det är för liten kotte som har smittat Mormor. Fingret har jag fixat själv nu ikväll och det ömmar inte längre, efter mycket omplåstring och asolsprittvätt så fixade jag även detta utan denna förbannade VC. Har ni några småskavaner så kom till Vegaplan, jag fixar det mesta, i alla fall lika bra tror jag som klåparna därnere, nu har jag i alla fall gjort en anmälan till klinikchefen så nu blir jag väl portad istället. Nu går vi till minnet istället....inte alltid det bästa har jag kommit på.....

Sådana saker som glasögon, sladdlös telefon och nycklar har försvunnit för länge sedan. Lite då och då. Och kommit tillbaka. Och försvunnit igen. Och hittats på de mest märkliga ställen. Det är jag van vid. Fast det är väldigt irriterande.

(Och jag minns plötsligt hur jag tillbringade tid hemma hos Mamma, med att kila runt och leta efter HENNES glasögon, nycklar. Och hur irriterad jag blev.)


Låneböcker. Pennor. Jag hittar aldrig en kulspetspenna, trots att jag har så många. Glasögonen  är nästan alltid borta, trots att jag äger tre par och det är meningen att de ska ligga på olika, strategiska ställen. Häromdagen låg de allihopa i badrummet. Badrummet? Vad hade de där att göra? Jag blev förargad på dem och placerade ut dem på de bestämda, strategiska ställena. Men tror ni att de ligger kvar?

Jag undrar just vem som bär iväg med dem?

Jo, en sextiofemårig vimsig kvinna, som plötsligt får en oemotståndlig  längtan efter att be sin mamma om ursäkt. Som får lust att viska: ”Nu förstår jag precis”.

Och jag tar fram mobilen och slår numret till himlen.


 
Av Monika björklind - 6 september 2011 08:41

som Pensionär och alldeles färsk sådan och vad får man börja dagen med jo bli ursinnig. V-centralen slår alla tänkbara rekord i dumdristighet.....nu ringer man tidigt och vill ha en akuttid idag för ett uppsvällt och inflammerat finger. Ok så långt gick det bra att vi kom fram till en tid 13.45 hos en läkare som knappt kan svenska, men det var ju i och för sig skit samma, man får väl ta till sin enorma kunskap i det engelsa språket tänkte jag, när vi avslutade säger den underbara människan " att då stryker jag tiden hos din husläkare nästa vecka, vilket gjorde mig ursinnig, vadå stryker, ja svarar hon spydigt, du kan ju inte gå till 2 läkare med samma finger, poängterar då att det är 2 olika saker jag söker för på fingret, men hon envisas med att det i alla fall är samma finger, Åh, det var ett djäkla tjafs om fingret,  resten orkar jag inte ens skriva om, samtalet slutade med att jag fick välja läkare och naturligtvis tar jag då min husläkare nästa vecka och ber den nu snorkiga damen att dra nåt gammalt över sig.... nu jäklars i min lilla låda blir det en anmälan till klinikchefen idag. Jag får väl sälla mig till den kille som redan ligger därnere och matvägrar utanför dörrarna, som pensionär kanske dom då tycker synd om en......

 



Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards