Alla inlägg den 7 september 2011

Av Monika björklind - 7 september 2011 17:24

och den nyblivna pensionären sitter med en lika nybliven förkylning, hosta, snuva, ont i halsen .....ja med andra ord hela köret. Går fortfarande i pyjamasbyxorna och håret på ändå...vad gör det ingen som behöver se mig i alla fall.

Lillkotten från Sigtuna är nog boven i dramat eftersom han var sjuk när han var här i helgen och vem skall då få det om inte jag.....denna lilla kille och hans föräldrar har nu bytit adress och flyttlasset gick igår...nu har dom hamnat rätt tycker dottern och att ha bott i en tvåa i 2 månader har nog kännts trångt när dom har varit vana med hus tidigare. Önskar bara att jag snart kan bege mig dit och hjälpa henne och andas lite lantluft. Nu bor dom lite på landet och där skulle jag nog trivas ett par tre dagar. Nu blir det lite käk sen TV resten av kvällen, mer orkar nog inte denna gamla fröken.

 

 

Av Monika björklind - 7 september 2011 10:31

som har funnits kvar i mitt liv trots att vi knagglat den krokiga vägen båda två. Den personen träffade jag när hon var 15 år och hon blev sedemera min svägerska. Jag gifte mig alltså med hennes bror och trots alla hinder på vägen så har vi alltid funnits där i slutändan ändå. Våra förstfödda flickor är det 6 månader emellan och dom i sin tur har en tajt kontakt med sina nästan jämngamla söner. Och våra yngsta döttrar har samma fina kontakt dom också. Även om jag med tiden har vuxit ur släkten på den sidan så har hon och jag aldrig gjort det.

Igår missade jag henne när hon ringde, skyller på min förkylning som knäckte mig på kvällen och jag sov som en stock på soffan. Söta gulliga Eva, hade köpt en så fin sak till mig som hon lämnade till min dotter och jag fick öppna den imorse....Eva, ja hon vet vad jag gillar, jag gillar shabby chic och jag gillar nostalgiskt Elvis, samma gör hon. Jag säger bara ett stort TACK till en ödmjuk människa, vän och f.d svägerska som jag alltid har gillat och kommer i fortsättningen inte att släppa taget om.


     

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards