Alla inlägg under augusti 2011

Av Monika björklind - 22 augusti 2011 22:11


Regndag är lika med tröttdag, och trött är jag fast jag inte gjort särskilt mycket vettigt idag. Nu blir det snart sängen och karlavagnen, har pratat med min yngsta dotter ikväll, hon ränner runt som ett skållat troll ibland, lilltösen, för mig blir hon nog aldrig annat än det. Hon är ju en liten sladdis och alla vi i familjen tycker nog att hon är den som är mest bortskämd....

Men ack så go fast hon nu är vuxen och har sin Mange.....

Nu skall jag spela en låt till henne som mor hennes gillar, jag vet att hon ibland gillar dom låtar jag spelar från 50-60 talet, denna är nog något senare....

Av Monika björklind - 22 augusti 2011 08:42

Jag accepterar hösten, men jag gillar den inte. Och inte NU! Det är alldeles, alldeles för tidigt. Nä, tillbaka med sommaren! Det här är inget kul… än…

Och idag börjar lilltovan som inte är så liten längre i andra klass.......tiden springer ifrån mig.

 

 

Av Monika björklind - 19 augusti 2011 20:38

det fick jag minsann erfara igårkväll när jag satt barnvakt på Lyckovägen. Klockan hade blivit mycket och det hade blivit lungt i huset, Vendela satt med hörlurar vid Datorn och jag och nyduschad Noel satt ute, jag med en kopp kaffe och han satt på trappen och lekte med en liten bil.....

Rätt var det är så dyker en kamrat till Vendela upp och frågar var hon var, eftersom jag inte ville ha in henne just då i huset sa jag

-hon har lagt sig...

Noel tittar lite plirigt på mig och sen tittade han på Lilly och klämmer ur sig med klar stämma,

-Lilly, Vendela sitter vid datorn....

Där fick jag så jag teg, tittade på Noel och tänkte, jaha här kan man inte luras fast han är bara 2 år och 3 månader. Attans också, där gick man på en riktig nit.....

 

Av Monika björklind - 16 augusti 2011 18:39

Skolor ger mobboffer skulden

"Barnen känner sig kränkta ännu en gång"

Som om det inte vore nog med de psykiska och fysiska påfrestningar det innebär att bli mobbad.

Många mobbade barn skuldbeläggs dessutom av sina egna skolor.

Det visar en granskning som Svenska Dagbladet har gjort.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan man bli annat än förbannad när man läser sånt här dravel, inte nog med att man kämpar med sina barn som blir mobbade, man skall dessutom slåss mot skolan som tydligen ibland ger offren skulden. Jag har inte mycket över för skolor där barn mobbas och inget görs, jag har själv upplevt det med min yngsta dotter och jag är upprorisk till tusen mot skolor som tror att dom kan sköta det ensamma, det funkar sällan. Jag tjatade, jag bråkade och till slut blev jag uppkallad till rektorn och blev tillsagt att inte lägga mig i, gissa om jag gick i taget, jag påminde honom om att han inte visste vilken hade att göra med och det skulle han bli varse om. Jag tog hem dottern från skolan, sa åt henne att gå och sätta sig i en klass i en annan skola vilket hon ville och gjorde. Attans vilket liv det blev, uppkallad till rektorn i första skolan igen och fick en utskällning som hette duga, vi stod till slut på var sin sida om skrivbordet och skrek åt varandra, det slutade med att jag bad honom rent av att dra någon annanstans och vände på klacken och gick. Dottern trivdes bra i andra skolan, mobbningen var borta och hon blev inte direkt skolans bästa elev men huvudsaken var då att både hon och jag kunde sova gott om nätterna.....

 

 

Av Monika björklind - 15 augusti 2011 20:54

Tack för en trevlig eftermiddag Kickan och tack till min dotter Malin för kaffe med äppelpaj, nu blir det till att fortsätta kolla buskis på tv och sen blir det sängen, imorgonförmiddag har jag planerat åka upp till Lyckovägen och eventuellt fiket på eftermiddagen....puh.....

   

Av Monika björklind - 15 augusti 2011 09:55

och jag har idag fått order om att göra mig iordning till ca. 13.00 En väninna skall då hämta mig och Gud vet vart vad hon har tänkt sig. Kom som du är "typ", inga pengar behövs tydligen inte heller och väderstrecket har jag ingen susning om. Jag hoppas bara att hon inte tänker dra mig med ut i nån läcker Svamskog för då drar jag öronen åt mig, efter att ha lyckats med det stora konststycket att springa vilse i Nibbleskogen för ett antal år sedan och hon var med och letade så är skogen för denn kvinna ett område som jag helst slipper att besöka igen. Ah, vi får se vad dagen bjuder på......

 

 

Av Monika björklind - 13 augusti 2011 19:34

Grattis alla vänsterhänta, i dag den 13 augusti är det er egen dag.


Alla som ska fira med en läcker sommartårta kan glädja sig åt att det numera finns köksredskap speciellt utvecklade för vänsterhänta, inte minst tårtspadar.

I dag är det ingen nackdel att vara vänsterhänt, i skolorna tvingar man inte längre elever att lära sig skriva med höger hand.

Seriösa undersökningar visar att vänsterhänta är bättre på att visa känslor och bättre på konstnärligt skapande. Julia Roberts, Robert De Niro och Paul McCartney är några kända personer som är vänsterhänta.

Och jag grattar naturligtvis då min yngsta dotter Malin samt barnbarnet Vendela, ni är i gott sällskap ser jag....  

Av Monika björklind - 11 augusti 2011 21:25

Jag som bara älskar Compakt Living skulle gärna tänka mig att bo här en vecka eller så.....Haha, undrar bara vart man skulle gå och ta en fika, men det löser sig nog......

 

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards