Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Bloggsvar.....

Av Monika björklind - 15 september 2011 01:06

Jahaja, när man skriver en blogg då får man vara beredd att ta kommentarer på det också, detta är en jag fick... som kanske inte tillhör den allra bästa jag ha fått, jag antar att hon ser mig som rasist eftersom den är ilsken.........


Vad vet du om en doktors språkkunskaper?? Alla utländska doktorer som jag träffat har haft goda kunskaper i språket. Kanske du själv har en taskig attityd, för jag har då alltid blivit väldigt bra bemött av all personal. Fy fan för att vara utlänning i det här rasistiska landet - det värsta är att folk inte verkar tycka själva att de är rasister.
Vad det gäller killen därutanför ligger han väl knappast där pga vårdcentralen, vem som helst förstår väl att det har att göra med socialen eller....


svaret på detta blir då, att jag har inte en dålig attityd mot utländska läkare, men jag hoppas att du är ifrån Hallsta så kanske du vet att dom vi har där idag inte är särskilt bra och att personalen inte heller är det fast dom är svenskar. Så var det med den frågan. Killen utanför dörrarna låg ju där ang. soc. något annat hade jag väl inte antytt heller. Så jäkla dum är jag väl inte så jag från början förstod det. Anonyma kommentarer är inte roliga att få så nästa gång kan du ju berätta för mig vad du heter så kanske vi kan snacka Hallstahammars Vårdcentarl lite bättre, för i så fall är du en av några som tycker att den fungerar bra idag, merparten av invånarna är nog av en helt annan uppfattning.....Denna 1-veckas gamla pensionär avslutar dagen med en nysning, lite bråk i ett öra och en vecka med en sjujäklars förkylning och tänk, på Fredag skall hon gå till Vårdcentralen.....

 
 
Ingen bild

susanna

15 september 2011 01:25

Fick dåligt bemötande på vårdcentralen jag oxå i veckan.... o då kommer jag aldrig o gå tillbaks till denna utländska läkaren nå mer.... har inga problem me utlänningar överhuvudtagen för jag själv är utlänning.... men de kan inte ta in läkaren som fått läkarlegitimation från corn flakespaket..... o jag vet att du inte är en rasist.....

 
Ingen bild

läsare

15 september 2011 16:54

Jag är inte från hallsta men bor här o har haft oturen att behöva gå till läkar vid ett par tillfällen senaste åren. Ja ahr alltid blivit väl bemött av sköterskorna på labbet och av läkarna. Träffade en underbar doktor förra veckan som jag tror hett Birger. Jag har lltid fått en tid snabbt och inga krångel för mig. Jag är nöjd. Tror att den här gnälliga befolkningen i hålan Hallstahammar skulle behöva komma utanför 70-skyltarna och se något annat. Så kanske inte allt behöver kretsa om vårdcentralen, ICA, alkisarna och vad grannen åt till frukost. Gnällhåla är vad det här är och ibland saknar jag min gamla hemort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika björklind - 25 september 2012 09:20


Efter en urusel nattsömn och frusenhet så kan jag konstatera att hösten definitivt inte är min höjdare......igår var en konstant frusendag som började på fiket, 4 pesoner och jag varav 3 äldre damer som satt och pratade glatt om vem som dött, begravn...

Av Monika björklind - 23 september 2012 23:14

och den har väl varit som dom flesta helger när man bor ensam och vädret är urtrist. Idag har i alla fall småkidsen varit här med föräldrarna och käkat lite. Igårkväll var kär kusin här och då blev det Pizza och lite pladder, och fredagskvällen var h...

Av Monika björklind - 22 september 2012 14:20

Sitter här och förbannar det dåliga vädret, men det har man ju inte mycket för. Jag har i alla fall fått städat fast jag hör till dom dåraktiga som tycker att det är roligare att göra det när solen skiner. Fröken tvärtemot så att säga. Nu när allt ...

Av Monika björklind - 21 september 2012 09:21

Godmorgon Höst, jag säger som min dotter i sin blogg Det var längesen det här. Jag la bloggen åt sidan en stund. Livet kom emellan! Livet ja, det var tänkt en lång och varm och solig sommar och vad blev det, rena naturkatastrofen i mina ögon sett.....

Av Monika björklind - 27 juni 2012 04:01


Sitter nu och klockan har passerat 04.00 med ett ont knä och tillika träningsväk efter att man skall ligga och sprattla  fär att få igång kroppen igen. Milda makter Vendela kommer om ca. 4-5 timmar och mormor får väl då knappt upp sina gluggar. N...

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards