Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Monika björklind - 4 juli 2011 23:39

varit på Lyckovägen hela eftermiddagen hos en dotter som med nöd och näppe kunde röra sig, mindre gå......och en lite junior som var på sitt allra sämsta humör, man skall inte väcka den björn som sover och det hade dom tydligen gjort på dagiset idag. Han var grym den lilla herrn, alla var dumma tyckte han, man fick sig en känga då och då och det måste vara jobbigt för honom också att vara så arg och ledsen.........det var bara Mamma som dög och hon kunde ju inte göra så mycket. Till slut tinade han upp och han och mamma spelade spel och då kom den riktiga Noel fram igen. Och eftersom han är duktig på att prata så får man vara aktsam att skratta åt hans sätt att uttrycka sig....men det är svårt ibland. Och Kicki hade jag vetat att det skulle bli tråkväder så hade jag sparat städningen, hehe...var så  säker...

     

Av Monika björklind - 4 juli 2011 10:47

och andra koppen kaffe, tittar ut genom rutan och konstaterar att SMHI har spått rätt för en gång skull. Blåsigt, mulet och en dag som inbjuder till vadå, ja säg det. Ser alla pensioneärer rätt över gatan som spelar sitt Boule, får ta mig en funderare på om jag skall börja med det nu när jag blir penionär...........dom ser i alla fall ut att ha attans roligt. 2 ggr i veckan skall man väl kunna vara med och kasta dessa kulor, ah, grunnar på det. Nu skall saxen i håret och sen får jag se om jag tar min damtralla och åker upp till dotter på Lyckovägen som troligtvis har drabbats av ischias, stackarn.......kanske det behövs en hjälpande hand.


                

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards