Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Monika björklind - 25 juli 2011 10:12

eftersom min yngsta dotter är en hejare på att blogga så fick jag ett väldigt gott hysteriskt skratt igårkväll, jag kan inte annat än delge hennes blogg och händelsen som följde dom......  



  Som jag skrev och antydde igår att vi skulle till Stockholm idag, stämmer bra. Mycket riktigt! Imorse klockan 9.30 hämtade vi Linda på tågstationen och sen rullade sedan vidare emot den stora staden där vi skulle möta upp Tommi och ungarna som har tillbringar tio dagar i Finland. Jaja... Stockholm ja!!
Det nästan öste ner regn när vi snedade Kungsan emot NK och jag tror vi alla tänkte samma tanke "Där sprack grönan".. Men det blev Grönan - sockervadd - kladd - pizza - kvasten - Tobbe Trollkarl - tjat  och båt tillbaka till Slussen.
På tal om strykjärn. Vi satt på den lilla båten som skulle ta oss till Slussen.. Både Linda och Tommi ser lite bekymrade ut när dom pratar om vilken sträcka vi åker. - Nej, men den tar nog bara en annan väg, utbrister den ena och den andra håller med...

TILLS...
Håll i er!
Då Linda får tag på en som jobbar på båten och undrar vart vi är (hinner inte stoppa henne själv) ..
"Vi ska till Slussen" - säger Linda...
"Det HÄR ÄR SLUSSEN svarar killen på båten"
Jag skrattar hela vägen ut på kajen samtidigt som jag tjoar till Linda om att det här skulle läggas ut på facebook.
DÅ...
DÅ...
Utbrister samma kille några meter bakom oss...
"Vadå facebook? Det där filmades ju så det ska upp på Youtube"

Det kanske inte må låta så roligt här som i verkligheten, men faaan vad jag skrattade!!

Imorgon fyller även bästaste bästa syster år. Tolvtusenfyrahundratio dagar gammal blir hon imorgon - alltså 34 år!
Det firar vi med pompa och ståt!!   



Av Monika björklind - 25 juli 2011 01:02

Ögonmigrän

Alldeles första gången det hände, visste jag att slutet var nära. Att stroken var ett faktum. Ögonmigrän kan upplevas som om något mycket allvarligt håller på att hända. När synfältet bitvis försvinner och det återstående uppträder i zigzagmönster som tilltar under 15-18 minuters framfart kan man liksom inte tänka på annat än fara.



Sen har jag då, mot alla odds i alla fall överlevt. Och det ganska länge ändå. (26 år)
Jag kanske har fallenhet för stroke, tackolov vet jag inget om det. Däremot vet jag att ögonmigrän är något ofarligt som mina synnerver kan ställa till med. Dock mer och mer sällan. En kiropraktor botade mig i 17 månader så när det dök upp igåreftermiddag kändes det nästan överraskande.

Att det nu har presenterats ögonmigrän igen bakom synnervskorsningen på höger öga  känns otrevligt. Skall eländet börja nu igen...! Va´fan äre frågan om?

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards