Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Monika björklind - 15 januari 2012 16:34

går just nu ut på att sitta och klura på hur jag skall kunna få till min sömn ordentligt, man blir ju snart tossig om man skall ha så här några timmar i kroppen. Zoombisteg halva dagarna och bara trött. Har snart försökt med allt men det vill sig inte. Jag sover som allra bäst när det börjar ljusna, så jag funderar skarpt på om jag har blivit mörkrädd, har en ful ovana att ligga och lyssna på olika ljud och att ha lyset på någonstans hjälper inte ett dugg. Konstigt att när ungarna var små önskade man inget hellre än sömn, och nu när man får sömn ja dom kan man inte.

Nån sjusovare har jag aldrig varit men så här lite är ibland oroväckande. Undra på att humöret är därefter.

Nu har jag i och för sig vaknat efter 1 timme i soffan, men jag har tvingat mig uppe ibland också och det hjälper inte det heller.

Nog om detta, denna helg har kommit och gått snabbt, igår var jag uppe på Lyckovägen och var Nanny ett par tre timmar, Noel var kollosalt irreterad på Mormor, han tog sina böcker under armen och sa "jag läser i soffan, jag vill inte prata med dig" kul eller hur. Men han tinade snart upp och var sitt vanliga jag emellanåt.

I förrgår när han var här så hade vi brottarmatch och klok som man är så skall man så klart se till att förlora, och att kasta sig på golvet för en otränad pensionär kan inte bli annat än elände.......det som blev summan av allt var att jag idag går som en vikt piprensare, ryggen tog alltså en del stryk. Men vad gör man inte för dom små......

 

 


Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards