Alla inlägg under maj 2011

Av Monika björklind - 11 maj 2011 21:40

Sorgen är inte ett tillstånd,
sorgen är inte en upplevelse,
sorgen är inte en känsla,
sorgen är inte snäll,
sorgen är våldsam och grym,
sorgen är som frätande syra,
sorgen är en oändlig process….

och jag har idag upplevt den på nära håll, min bästa vän har förlorat en älskad son och det gör så ont i mig att stå bredvid och se hennes smärta......

banka, skrik och gapa, skäll på mig gör det du måste i all bedrövelse, jag står bakom dig och ser till att du inte faller......

 

Av Monika björklind - 10 maj 2011 16:59

Vad är det egentligen med 10 Maj, känner ett lätt obehag idag för så många händelser samma datum......

Min bästa väninna förlorade sin dotter 10 Maj för 6 år sedan.

Min mellandotter och hennes sambo har varit ett par i 14 år idag den 10 Maj

Min äldsta dotter gifte sig den 10 Maj för 3 år sedan.

Och en liten kille i släkten fyllar 3 år idag 10 Maj.

Vad blir nästa, jo, det värsta som kan hända en människa har tyvärr redan hänt idag och det tar jag en annan gång, så vad är det med 10 Maj egentligen ....ja det är i alla fall samma sol som igår, besökt samma konditori som igår och träffat samma goa kusin som igår, den enda skillnaden idag är att lilla Noel och Pappa kom ner en sväng.......gissa om han blev glad när han fick äta en bakelse alldeles själv.

     


Av Monika björklind - 9 maj 2011 20:46

Kanonväder....Cykla, uteservering Håkans Döttrar, kaffe med dom bästa, JA då är det banne mig sommar...........

   

Av Monika björklind - 8 maj 2011 21:56

lilla pratkvarn har ju sovit och varit hos mig på förmiddagen, före klockan 8 var vi på väg till ICA imorse och sen satt vi på bänken och år Risi Frutti och han njöt och pratade om alla Raggarbilar han ville se, och tänk att det kom inte en enda.....Lillmysen där.....

     

Av Monika björklind - 7 maj 2011 20:58

och en söt liten 2-åring sover hos Mormor inatt, han har varit gudomligt snäll och bara lekt för sig själv och pratat, pratat och åter pratat. Sen har vi varit i tvättstugan och där gillar han verkligen att hjälpa till, han kan nog verkligen tvätta när han blir stor......nu skall jag slänga mig i soffan en stund och sen blir det tidig säng, han brukar vakna alldeles för tidigt enligt Mamma............

 

Av Monika björklind - 7 maj 2011 09:20

och barnbarnet på 8 år har sovit hos mig inatt, jättemysigt och jag har nog inte sovit så gott på länge. Just nu är det grevinnan och betjänten leken ett tag mellan oss och nu skall betjänten se till att den lilla grevinnan tar sig en morgondusch.

 

Av Monika björklind - 6 maj 2011 10:31

och som vanligt lyser solen med sin frånvaro, inget vidare start på dagen. Idag har yngsta dottern åkt till Gotland med sin sambo och hoppas at dom får ha några fina dagar. Det var skönt att träffa henne igår och ta en fika, träffades på Coop Forum och jag hade Vendela med mig och sen kom lillkillen med sin pappa och dom hann också med en fika innan det var dags att säga hejdå och vända hemåt igen......nu blir det att ta tag med lunchen och se vad eftermiddagen har att bjussa på i fråga och väder och aktivitet, för ut måste man ju.......

   

Presentation


Mamma till 3
Mormor till 3

..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards